۱۳۸۹ شهریور ۴, پنجشنبه

یادداشت رضا رشید پور درباره مهران مدیری

به پاس هنرمندان آزاده اي كه زير فشار سازش

نكردند و تا ابد در قلبها ماندني شدند.

khosroye-iran-01

مهران مدیری

به هیچ وجه حاضر نشد در محضر رهبر حاضر شود و

به همین دلیل سریالش توقیف شد

وقتی روی صحنه آمد تمام سالن به احترامش به پا

خاستند . از جوان ها گرفته تا پیشکسوت ها . صحنه

ی با شکوهی بود . خداوند هرکس را بخواهد عزیز

می گرداند . به مردم تعظیم کرد و پشت میکروفون

نشست . در صدایش آرامش خاصی جاری بود .

سلام کرد . نگاهش کمی باران داشت .

چند جمله ی به یاد ماندنی گفت :

” استاد مشایخی برای من

بسیار قابل احترام است . آن دیالوگ زیبا در کمال

الملک را هرگز فراموش نمی کنم وقتی استاد نقاش

به ناصرالدین شاه گفت : در ممالک دیگر هنرمند چون

من فراوان است و آنها همه را به غایت تکریم می

کنند . اما در اینجا فقط من یک نفر هستم و شما با

من چه کردید …… “

با شنیدن این جمله ها حسی

شبیه اندوه به دلم زخم زد . یاد خیلی ها افتادم . قلب

های شکسته . چشم های بی سو . حرمت های

تکه پاره … فضای احساسی مراسم بسیار سنگین

بود و کمتر کسی به عمق حرف های مهران مدیری

دقت کرد . او مثل همیشه کوتاه گفت و تلخ . شاید

کمی آزرده بود . نه اشتباه کردم . حتما کمی آزرده

بود . بهتر بگویم . حتما خیلی آزرده بود…

29ekxlw 29ekxlw 29ekxlw

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر